Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(13)
Forma i typ
Książki
(10)
Muzyka
(3)
Nuty
(1)
Poezja
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Kielce - Multimedialny
(4)
Autor
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(2)
Krajewski Seweryn (1947- )
(2)
Osiecka Agnieszka (1936-1997)
(2)
Zielińska Ewa
(2)
Borkowski Jan (1934-2021)
(1)
Dolińska Elżbieta
(1)
Figiel Monika
(1)
Franczyk Anna
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Kozidrak Beata (1960- )
(1)
Kozidrak Jarosław (1955-2018)
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Krawczyk Krzysztof (1946-2021)
(1)
Krupa Bartłomiej
(1)
Lisowska-Magdziarz Małgorzata
(1)
Passent Agata (1973- )
(1)
Skorupa Joanna
(1)
Sobański Oskar
(1)
Zielińska Ewa (pedagog)
(1)
Zieliński Wojciech (1955- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(2)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(10)
nieznany (pol)
(3)
Język
polski
(13)
Przynależność kulturowa
Muzyka polska
(3)
Temat
Dziecko
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Adaptacja społeczna
(1)
Aktywność ruchowa dziecka
(1)
Animaloterapia
(1)
Bauman, Zygmunt (1925 - )
(1)
Bieńczyk, Marek (1956 - )
(1)
Ciekwaość dziecięca
(1)
Dichter, Wilhelm (1935 - )
(1)
Dojrzałość emocjonalna dziecka
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym a muzyka
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym a rówieśnicy
(1)
Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Film
(1)
Filmografia
(1)
Folklor dziecięcy
(1)
Fuks, Marian (1914 - )
(1)
Gimnastyka
(1)
Gross, Jan Tomasz (1947 - )
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy edukacyjne
(1)
Głowiński, Michał (1934 - )
(1)
Herling-Grudziński, Gustaw (1919-2000)
(1)
Historiografia polska
(1)
Holocaust
(1)
Innowacje
(1)
Język polski
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja w klasie
(1)
Korczak, Janusz
(1)
Krall, Hanna (1935 - )
(1)
Liczenie
(1)
Ligocka, Roma (1938 - )
(1)
Literatura polska
(1)
Matywiecki, Piotr (1943 - )
(1)
Metoda Ruchu Rozwijającego zob. Metoda Sherborne
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Muzyka polska
(1)
Nagroda i kara w wychowaniu
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nurkowska, Maria (1944 - )
(1)
Ogród przedszkolny
(1)
Opowiadania dla dzieci
(1)
Pamięć
(1)
Pankowski, Marian (1919-2011)
(1)
Piaget, Jean (1896-1980)
(1)
Pisanie
(1)
Pogadanka szkolna
(1)
Prekerowa, Teresa (1921-1998)
(1)
Programy nauczania
(1)
Przedpełski, Jan
(1)
Przedszkola
(1)
Ratajczak, Dariusz (1962-2010)
(1)
Reklama
(1)
Rozwój motoryczny dziecka
(1)
Rozwój społeczny dziecka
(1)
Rymkiewicz, Jarosław Marek (1935 - )
(1)
Sala zabaw
(1)
Samodzielność dziecka
(1)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(1)
Szczypiorski, Andrzej (1928-2000)
(1)
Szewc, Piotr (1961 - )
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo niepubliczne
(1)
Szuman, Stefan (1889-1972)
(1)
Wspomaganie rozwoju umysłowego
(1)
Wychowanie
(1)
Wójcik, Ryszard (1935 - )
(1)
Zabawy a rozwój umysłowy dziecka
(1)
Zabawy dziecięce
(1)
Zabawy ruchowe
(1)
Zabawy tematyczne
(1)
Zdolności
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: dzieło
Czarne sezony
(1)
Dziewczynka w czerwonym płaszczyku
(1)
Hipnoza
(1)
Kamień graniczny
(1)
Kiedy znów będę mały
(1)
Koń Pana Boga
(1)
Nowoczesność i zagłada
(1)
Początek
(1)
Podzwonne dla dzwonnika
(1)
Postscriptum
(1)
Powrót Dawida
(1)
Sąsiedzi: historia zagłady żydowskiego miasteczka
(1)
Tematy niebezpieczne
(1)
Tworki
(1)
Umschlagplatz
(1)
Wojna i okupacja
(1)
Z Auszwicu do Belsen
(1)
Z dziejów wielkiej katastrofy narodu żydowskiego
(1)
Zagłada
(1)
Żydzi płoccy: dzieje i martyrologia 1939-1945
(1)
Temat: czas
1901-1914
(1)
1901-2000
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Muzyka rozrywkowa
(2)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Partytura
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Piosenka polska
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Proza polska
(1)
Rock and roll
(1)
Wiersze
(1)
Śpiewnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
13 wyników Filtruj
Brak okładki
Muzyka
Winyl
W koszyku
Strofki na gitarę / Seweryn Krajewski. - Warszawa : Polskie Nagrania Muza, [1984]. - 1 płyta : analog., 33 o/min, stereo. ; 30 cm.
Muz. Seweryn Krajewski, sł. Agnieszka Osiecka.
Zawiera: Atrona A: A jeśli; Co każdy chłopiec wiedzieć powinien; Kiedy mnie już nie będzie; Nie, niełatwo; Menażeria; Te jeszcze jesienie; Jakżeś niestała... Strona B: Ta nadzieja; Pod niebami; Śpiewka o kamykach; śpiewka o pękniętym sercu; śpiewka o śmierci; Wesele Marii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pł 1058 (1 egz.)
Brak okładki
Muzyka
Winyl
W koszyku
Bajm. - [Pionki] : Pronit, [1984]. - 1 płyta : analog., 33 o/min, stereo. ; 30 cm.
Muz.: Beata Kozidrak, Jarosław Kozidrak, sł. Beata Kozidrak.
Zawiera: Strona A: Józek nie daruję Ci tej nocy; Różowa kula; W drodze do jej serca; O key, o key, nic nie wiem, nic nie wiem. Strona B: Co mi panie dasz; Żal prostych słów; Po prostu stało się; Nie ma wody na pustyni; Prorocy świata.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pł 1070 (1 egz.)
Brak okładki
Muzyka
Kaseta
W koszyku
Zawiera: Gdy nam śpiewał Elvis Presley; pozwól mi mocno objąć cię; Szybki pocałunek; Słowa miłości; Viva las Vegas; Dom; Co za noc; Ty nie płaczesz; Diabeł w przebraniu; Dzis jeszcze nie wiem; Sen o Sorento; Kochaj zawsze tylko mnie; Bossa nova baby; Niepowtarzalna dziewczyna; Jest taki dom jak ten; Teddy miś; Serce lasu; Jej urok.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. T 2476 (1 egz.)
Nuty
Książka
W koszyku
Na głos i fort. z funkcjami harmonicznymi. - Sł. także poza tekstem muzycznym. - Zawiera m.in. fot. A. Osieckiej, S. Krajewskiego, M. Rodowicz.
Noty biograficzne i komentarz w języku polskim.
Ten i kolejny tom Śpiewnika wypełniony jest piosenkami o miłości. Wprawdzie wszystkie teksty Agnieszki Osieckiej w większym lub mniejszym stopniu są poezją miłosną, to jednak piosenki napisane z Sewerynem Krajewskim tworzą szczególnie romantyczny świat. Poetka całe życie szukała wielkiego uczucia, tęskniła za nim, a kiedy wydawało się, że już, już nadchodzi - przeżywała rozczarowania. Tytuł „Strofki o miłości” nawiązuje oczywiście do fonograficznego zbioru „Strofki na gitarę". Wykonawcą wielu piosenek jest sam kompozytor. Nie znaczy to jednak, że mogą je śpiewać tylko mężczyźni. Tak naprawdę mają one kobiecą duszę i wystarczy drobna korekta formalna, aby piosenki weszły do repertuaru śpiewających kobiet. [...] Staramy się, aby strona graficzna każdego tomu Śpiewnika, choć trochę przybliżała Państwu krajobrazy i nastroje wyrażane tekstem i muzyką piosenek. W tym przypadku będą to, szczególnie ukochane przez poetkę, pejzaże mazurskie. [A. Passent, J. Borkowski]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 241650 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
"Pakiet pomocy" jest dopełnieniem książki: Wspomaganie...
Bibliogr. s. 279-287.
Zawiera: O wspomaganiu rozwoju umysłowego dzieci przedszkolnych w czwartym i piątym roku życia ; Jak przebiega proces uczenia się dzieci w różnych obszarach działalności przedszkola? (Zabawy spontaniczne jako intensywny proces uczenia się, Zabawy tematyczne jako intensywny proces uczenia się) ; Jakie zabawki powinny mieć dzieci w przedszkolu i jakie przedmioty mogą być stosowane jako pomoce dydaktyczne? Jak korzystać ze scenariuszy znajdujących się w drugiej części tej książki? (O zwyczajnych klockach i zabawkach mechanicznych, O lalkach, misiach i innych postaciach ze świata bajek, O gotowych zestawach do zabaw tematycznych) ; Kształtowanie świadomości własnego "Ja" oraz orientacji przestrzennej. Scenariusze zajęć: Wiem, jak wyglądam i jak się nazywam, a także gdzie mieszkam. Chcę wiedzieć dużo o swoich bliskich - znam ich imiona i wiem czym się zajmują, Poznaję i nazywam części swojego ciała. Lalka lub miś jest trochę podobna/y do mnie. Rozpoznaję miny. Rysuję człowieka, Zaczynam się orientować, która ręka jest lewa, a która prawa, co jest przede mną, co za mną, co w górze, co na dole, Słucham i wiem, w którą stronę mam iść. Idę i znajduję to, co chcę, Potrafię pomóc misiowi w pokonywaniu toru przeszkód, Staram się poznać drugą osobę. Próbuję nazwać części jej ciała i powiedzieć, w czym jest do mnie podobna, czym się różni. Staram się pokazać, co znajduje się przed nią, za nią, po jej lewej stronie i prawej ; Kształtowanie u dzieci zdolności do rozumnego zachowania w sytuacjach pełnych napięć. Zarys metodyki uczenia dzieci sztuki konstruowania gier i scenariusze zajęć (O odporności emocjonalnej u dzieci, W jaki sposób można kształtować odporność emocjonalną dziecka? Jak nauczyć dzieci konstruowania gier?, Scenariusze zajęć - Potrafię brać udział w grze: "Ścigamy się od startu do mety" i chcę,żeby mój zespół zwyciężył, Układam i rozgrywam gry planszowe, Gra-opowiadanie: "Dwa kotki biegną do miski z mlekiem". Układanie gry-opowiadania nie sprawia nikomu kłopotu, Gra "Slalom-gigant". Uczę się układać trudniejsze gry-opowiadania i rozgrywać je ; Rytmy: wychwytywanie regularności i korzystanie z nich w różnych sytuacjach. Scenariusze : Słucham, patrzę i uważnie układam rytmy ; Układamy kalendarze ; Przyczyna i skutek. Przewidywanie następstw. Scenariusze: Planujemy i urządzamy przyjęcie dla lalek i misiów, Chcę wiedzieć, które zmiany są odwracalne, Chcę wiedzieć, które zmiany są nieodwracalne, Co trzeba zrobić, żeby było lepiej, czyli rady dla zmartwionej pacynki, Potrafię ułożyć historyjkę obrazkową i opwiedzieć ją, Coraz lepiej składam pocięte obrazki w sensowną całość ; Klasyfikacja - wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci. Scenariusze: Dobieramy karty tak, żeby pasowało, Sprawnie układam kartoniki domina w łańcuszek, Kto za kim. Inscenizowanie oraz ilustrowanie wiersza J. Tuwima Rzepka, Dostrzegam sens w kolejności wydarzeń, Zaczynam tworzyć sensowne koleje ; Liczenie w zakresie możliwości umysłowych czterolatków i pięciolatków. Scenariusze: Ilu jest chłopców? Ile jest dziewczynek? Ile jest krzesełek?, Wiem, ile mam palców u rąk i nóg, Wiem już, że wynik liczenia nie zmienia się, jeżeli liczy się od początku do końca i odwrotnie, Mogę policzyć nawet to, czego nie widzę, Sprawnie liczę i wiem, co to znaczy ; Liczenie i ustalenie: tu i tu jest tyle samo, tu jest więcej. Scenariusze: Potrafię wymienić: jeden do jednego w sytuacji kupna i sprzedaży. Zabawa "Święto lalek i pajacyków", Uczę się wymieniać: jeden do jednego, jeden do dwóch, jeden do pięciu. Zabawa: "Kupujemy i budujemy", Potrafię sortować kolorowe kartoniki i ustalać, ile ich jest, i których jest więcej, Czego jest więcej, czego jest mniej, czego jest tyle samo?, Czy nadal jest tyle samo? ; Dodawanie i odejmowanie, rozdawanie i rozdzielanie po kilka. Scenariusze: Dokładam przedmioty i wiem, ile ich jest razem, Coraz sprawniej dodaję i odejmuję. Potrafię radzić sobie w różnych sytuacjach, Potrafię rozdawać przedmioty, tak aby każdy miał tyle samo ; Długość - przybliżanie dzieciom sensu mierzenia długości. Scenariusze: Co jest ode mnie wyższe (dłuższe), a co niższe (któtsze)? Jakiego jestem wzrostu?, Porównuję wielkości przedmiotów i układam je w serie rosnące i malejące, Uczę się mierzyć długość krokami i stopą za stopą ; Intuicje geometryczne u przedszkolaków. Scenariusze: Koło, prostokąt, trójkąt, Nazywam kształty i układam z nich szlaczki oraz inne kompozycje ; O Potrzebie zachowania logiki i honorowania prawidłowości rozwojowych, a także stopniowania trudności w edukacji matematycznej przedszkolaków.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Popkultura i Media.)
Bibliogr. s. 366-377.
Zawiera: Wstęp ; Konsumpcja i pedagogika - wychowanie do sprzeczności ; Rzeczy, usługi i szczęście ; Ronald Inglehart i Polacy w drodze do sukcesu ; Zamożność, niepokój, rozczarowanie ; W stronę postkonsumpcji ; Konsumpcja i media masowe ; Enkulturacja i socjalizacja jako pole bitwy ; Projekt człowieka ; Skąd się bierze konsument?
Zawiera: Pasażer z tylnego siedzenia.
Zawiera: Rozdział. Gdy byliśmy bardzo mali. Wózek Mercedesa - dzieciństwo potrzebuje akcesoriów ; dziecko-bombonierka, czyli o tym, co przewidział Thorstein Veblen ; Baby Einstein, czyli dziecko jako projekt kompetencyjny ; Chusta, czyli dziecko jako projekt samorealizacyjny ; Pierre Bourdieu, czyli o kapitale kulturowym i rodzicielstwie ; BabyTv, czyli życie w świetle ekranu ; Jean Baudrillard miał rację ; "Teletubbies", czyli telewizyjny bohater, którego można kupić ; Roczniak w supermarkecie, czyli co dziecko wie o kupowaniu ; Autko, czyli dziecko jako postkonsument, ale nie postmaterialista ; Dobra rodzina i kształtowanie konsumenta ; Pan Prezes jest słodki, czyli o komercjalizacji niewinności.
Zawiera: Rozdział 2. Od niemowlaka do przedszkolaka. Pokój dziecinny, czyli nadmiar bez kontroli ; rzeczy, czyli jeszcze raz Baudrillard ; Prezenty - Marcel Mauss i zmiany w ekonomii daru ; "Merci", czyli marketing i sztuka dawania prezentów ; Opakowania, czyli potlacz i kultura wyrzucania ; Dywanik, czyli o konsumencie impulsywnym i architekturze wyboru ; "Kidfluence", czyli dzieci jako rynek pierwotny, wpływowy i przyszły ; Nimm2, czyli czynnik marudzenia ; Centrum handlowe, czyli Guy Debord i idealna przestrzeń dla idealnego konsumenta ; Okres świąteczny. Co się stało z tradycją? ; "Happy meals", czyli o formatowaniu klienta ; Kurczak Gong-Bao, czyli o jedzeniu, kapitale kulturowym i konsumpcji ukrytej ; Dziecko - konsument i postkonsument.
Zawiera: Rozdział 3. Zanim pójdzie do szkoły. Przedszkole, czyli o szczęśliwym dzieciństwie i społecznej selekcji ; "Ach, ten Andy!", czyli o repertuarze telewizyjnym ; Przymus semantyczny i socjalizacja wyczekująca ; Hot Wheels, czyli marketing upragniony ; Gadżety, czyli o niejasnym statusie reklamy ; Power Rangers, czyli TBM i kultura konwergencji ; Baby Born, czyli zakupy i życie prywatne ; LEGO, czyli do czego służą zabawki ; Danio, czyli co robią maskotki w sypialniach naszych dzieci ; Co reklamuje Miś Uszatek, czyli celebryta w dziecięcym pokoju ; Kubuś Puchatek i Kubuś P., czyli o komodyfikacji ; Harry Potter i Mr Hyde, czyli o podwójnym życiu kultury dziecięcej ; Pianek, czyli o pismach ilustrowanych i bezinteresowności ; Foka i jej dzieci. O singularyzacji ; Zabawki a moralność i semantyka (twardej) powierzchni ; Karteczki. Jean Baudrillard i ekonomia znaku ; Smocze jajo, czyli o symulakrach ; Jajko z niespodzianką - o rozczarowaniu konsumpcją i próbowaniu wciąż od nowa ; Cukier w torebkach a kolekcjonowanie ; Czy Diddelek to dziewczyna? O socjalizacji i autoprezentacji rodzajowej ; Czego nas uczy Barbie? ; W.I.T.C.H., czyli niechciane podpowiedzi ; Szampan, czyli jak się pozbyć bramkarza ; Bob Budowniczy, czyli gdzie się podziała praca ; Daniel Bell i dzieje pracy w społeczeństwie konsumpcyjnym.
Zawiera: Rozdział 4. W szkole. Tiara Przydziału, czyli o szkole i stratyfikacji społecznej ; Lekcja języka angielskiego, czyli o popkulturze w szkole ; Komórka a grupa rówieśnicza, presja konsumpcyjna i statusowy niepokój ; Inwazja barbarzyńców, czyli Marcel Maffesoli i plemiona dzieci ; Empetrójka - znowu o rzeczach ; "Wszyscy mają Mambę", czyli do kogo mówi reklama ; Kulkolandia, czyli standaryzacja i makdonaldyzacja ; Kino - syndrom nintendo i kultura nadmiaru ; Bionicle, czyli baśń w czasach technologii i konsumpcji ; "Pepto-bismol pink", czyli o ubraniu i kapitale estetycznym ; Głowa do stylizacji a Gilles Lipovetsky i znaczenie mody ; "Dlaczego batonik nie pływa?" - kłamstwo uprawomocnione i inne kłopoty z etyką ; Mutanty, czyli co zrobić z Innym ; Biedronka. Zygmunt Bauman i problemy z biedą ; "Mikołaja nie ma, Allegro jest", czyli problem z transcendencją ; "Złoty kompas", czyli gdzie jest religia ; Transformery, czyli o technologii ; Advergaming, czyli marketing, wyobraźnia i "ja pochłonięte" ; Shrek, Gandalf, Geralt z Rivii, czyli o tym co jest i co nie jest dla dzieci ; Odrębność dzieciństwa i dorosłości ; "Kidult" - infantylizacja dorosłych ; KAGOY, czyli zanikanie dzieciństwa ; Dozwolone do lat 18 - nastoletność jako ideał ; Śmierdziele. Czy konsumpcja może być anarchiczna? ; Czesio, czyli o cenzurze i transgresji ; O wychowaniu nie-konsumenta
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 11-23 : Mówienie w szkole / Marzena Nowicka.
Zawiera: S. 24-28 : Jak nie rozwijać mowności dzieci, czyli o tzw. pogadance szkolnej / Dorota Klaus-Stańska.
Zawiera: S. 29-34 : Wyliczanki, rymowanki i straszne historie. Szkic o folklorze dziecięcym / Małgorzata Dagiel.
Zawiera: S. 35-54 : Dzieci piszą... / Dorota Klaus-Stańska.
Zawiera: S. 55-63 : Nie bójmy się swobodnych tekstów - z doświadczeń nauczyciela praktyka / Beata Jakuta.
Zawiera: S. 64-72 : Powierzchowna idealizacja świata w interpretacjach literatury dziecięcej i lektury "skreślone zaocznie"/ Małgorzata Dagiel, Dorota Klus-Stańska.Jakuta.
Zawiera: S. 73-82 : Poezja współczesna w nauczaniu początkowym (Jak jest z poezją w szkole?, Czy istnieje sposób na poezję?, Uczeń w roli wykonawcy - przykłady działań) / Małgorzata Dagiel.
Zawiera: S. 85-88 : "Polska - tu mieszkam" - propozycja zajęć warsztatowych dla dzieci i przyszłych nauczycieli / Elżbieta Wąsowska.
Zawiera: 89-102 : "Moje miasto" - projekt integrujący cele i treści kształcenia / Dorota Klus-Stańska.
Zawiera: S. 103-107 : "Ja i moje ciało" - scenariusz zajęć integralnych dla najmłodszych uczniów / Beata Adrjan.
Zawiera: S. 108-113 : Powtórka z oczywistości, czyli integracja to nie wszystko / Dorota Klus-Stańska.
Zawiera: S. 118-121 : Co wiemy o Korczaku / Beata Adrjan, Elżbieta Wąsowska.
Zawiera: S. 122-124 : Korczakowskie widzenie dziecka we współczesnej medycynie humanistycznej / Olga Szwałkiewicz.
Zawiera: S. 125-129 : Dziecko szczęścia czy bohater tragiczny - "Król Maciuś I" w konkretyzacjach plastycznych / Małgorzata Dagiel.
Zawiera: S. 130-134 : Znów jestem uczniem... / Małgorzata Dagiel.
Zawiera: S. 135-143 : Percepcja myśli Korczaka - scenariusz warsztatów / Dorota Klus-Stańska.
Zawiera: S. 146-147 : Dramowe interpretacje zdarzeń szkolnych / Marzena Nowicka.
Wyniki badań dotyczących przebiegu komunikacji w klasie, przeprowadzonych przy pomocy obserwacji 120 lekcji: w klasach III olsztyńskich szkół podstawowych.
Techniki pracy z dziećmi (Piszę książki / jestem poetą, Dialogi, Baśń, Science-fiction, Książka kucharska, Podręcznik do matematyki, Atlas zwierząt, Dziennik) w młodszych klasach wraz z gotowymi do wykorzystania na lekcjach kartami pracy. Załatwiam sprawy: List, Pocztówka, Telegram, Życiorys, Podanie, Petycja, Gra planszowa, Rysopis. Studiuję słowa: Antonimy, Synonimy, Homonimy, Przedrostki, Onomatopeje, Porównania, Przenośnie.
Znajomość życia i działalności Janusz Korczaka wśród studentów pedagogiki - wyniki badania przeprowadzonego w oparciu o sondaż diagnostyczny.
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Zawiera: Program intensywnego wspomagania rozwoju dzieci. Co trzeba kształtować w dziecięcych umysłach, o co zadbać, a czego unikać? ; Trzylatek zaczyna chodzić do przedszkola : Problem pozostawienia dziecka w obcym miejscu, pod opieką osób trzecich. Dlaczego maluchy tak trudno przystosowują się do przedszkola? W jaki sposób można zmniejszyć dramat przystosowania się dziecka do przedszkola? O sposobach wczesnego przygotowania dzieci do przebywania w obcym miejscu pod opieką osób trzecich ; Jaki jestem? Poznaję samego siebie. Potrafię spełnić polecenia, wykonać zadanie i powstrzymać się od pokus : Jak trzylatki tworzą swoje Ja i co z tego wynika? Ćwiczenia wspomagające rozwój wiedzy o samym sobie. Rozróżnianie płci. Schemat ciała lalki, misia i różnych zwierząt. Konstruowanie wizerunków ludzi i zwierząt. Dopasowywanie części i składanie ich w sensowną całość. W jaki sposób pomóc dzieciom w kształtowaniu swojego Ja na terenie przedszkola? ; Lepiej poznaję przestrzeń wokół mnie. Potrafię ustalić, co znajduje się za mną, z boku, przede mną. Wiem, co gdzie powinno być : Jak kształtuje się orientacja przestrzenna małych dzieci? Ćwiczenia wspomagające dziecko w poznawaniu najbliższego otoczenia. Jak pomóc dzieciom poznać przedszkole i wszystko, co znajduje się w sali zabaw? ; Uczę się dobrych manier. Potrafię się ubrać i rozebrać. Umiem siedzieć przy stole i samodzielnie jeść. Wiem, jak się zachować w łazience : Co potrafi roczne dziecko, co umie dwulatek, a co trzylatek? Jakie nawyki należy kształtować u trzylatków i jak sobie z tym radzić? Rozwijanie czynności samoobsługowych dzieci w przedszkolu ; Zgrabnie wykonuję różne czynności. Potrafię posługiwać się przedmiotami i nie niszczę ich. Lepię z plasteliny lub masy solnej. Lubię rysować i bawić się klockami : Dlaczego należy zadbać o rozwój sprawności i koordynacji ruchowej dziecka? Ćwiczenia wspomagające sprawność fizyczną dziecka i rozwijające współpracę ręki oraz oka. Pierwsze portrety ważnych osób, czyli rysowanie głowonogów. Jak zorganizować zajęcia rozwijające koordynację ruchową dzieci w przedszkolu? ; Rytmy pomagają mi zrozumieć i przewidywać. Potrafię dostrzec regularności i korzystam z nich w rozmaity sposób : O roli rytmów w rozwoju dziecka. Ćwiczenia rozwijające zdolnośc do skupienia się na tym, co się powtarza. Kontynuowanie rytmów. Jak przeprowadzić zabawy z rytmami w przedszkolu? ; Potrafię łączyć, żeby mieć całość i rozdzielać na części. Lubię budować, układać obrazki i rozmawiać : Jak dzieci tworzą całość (synteza) i wyróżniją w niej części (analiza). Konstrukcje z klocków. Układane obrazki. Oglądanie obrazków, rozcinanie ich na części i składanie w sensowną całość. Słuchaj i dokończ. Jak wspomagać rozwój analizy i syntezy u dzieci w przedszkolu ; Interesuję się liczeniem. Wskazuję przedmioty i liczę je tak, jak potrafię : Jak małe dzieci uczą się liczyć? Liczenie przedmiotów. Jak trzylatek dodaje i odejmuje? Kształtowanie tych umiejętności. Wymiany "jeden za jeden". Liczenie palców. Jak małe dzieci uczyć liczyć w przedszkolu? ; Rozpoznaję kolory i nazywam je. Poznaję różne odcienie barw i bawię się nimi : Jak małe dzieci rozpoznają barwy? Zabawy wspomagające dzieci w rozpoznawaniu i nazywaniu kolorów. Jak uczyć dzieci rozpoznawania i nazywania kolorów w przedszkolu? ; Działam i zmieniam otoczenie, bo chcę wszystko rozumieć : O myśleniu przyczynowo-skutkowym małych dzieci. Poznawanie zmian typu: posolić - jest słone. dodać cukru - jest słodkie. Kontrasty - dostrzeganie ich i nazywanie. Co trzeba zrobić, aby było dobrze? Historyjki obrazkowe. Co trzeba zrobić, żeby misiowi i lalce było lepiej? Jak wspomagać myślenie przyczynowo-skutkowe maluchów w przedszkolu? ; Klasyfikuję tak, jak potrafię. Lubię łączyć w całość i rozkładać na części, bo dowiaduję się co do czego pasuje : Jak rozwija się klasyfikacja małych dzieci? Ćwiczenie wspomagające rozwój czynności myślowych potrzebnych dziecku do sensownego grupowania przedmiotów. Klasyfikacja w przedszkolu na zajęciach z trzylatkami ; Układam przedmioty w szeregu. Gdy znam kolejność, potrafię przewidzieć co będzie : Jak małe dzieci uczą się przewidywać? Codzienne sytuacje sprzyjające dostrzeganiu konsekwentnych serii. Zabawy, które prowokują do ustawienia po kolei i przewidywania następstwa. Jak w przedszkolu układać z dziećmi serie? ; Mam wiele do powiedzenia. Lubię mówić i chcę przekazać to, co ważne. Mogę wypowiadać się malując palcami, pląsając i bawiąc się w teatr : O potrzebie ćwiczeń rozbudzających dziecięcą wyobraźnię i prowokujących do swobodnego wypowiadania się. Sytuacje zabawy wyzwalające u dzieci chęć swobodnego wypowiadania się na różne sposoby. Rozbudzanie wyobraźni dzieci w przedszkolu ; Bawię się długo i chętnie. Wiem, co można zbudować z klocków. Jak nakarmić lalkę i pojechać z misiem na spacer : Dlaczego niektóre dzieci bawią się zbyt krótko i jak można to zmienić? Zabawy klockami - ja buduję, ty mi pomagasz. Coraz dłuższe i bardziej złożone zabawy lalką i misiem. Podróże na niby. Piaskowe baby, czyli o zabawach i konfliktach w piaskownicy. Co zrobić, aby maluchy potrafiły bawić się w przedszkolu długo i pięknie? ; Dlaczego przedstawiny w tej książce program i metody można stosować do wspomagania rozwoju dzieci starszych wolniej rozwijających się? Ważniejsze problemy dzieci zagrożonych ryzykiem nieprawidłowego rozwoju. Jak zorganizować proces uczenia się w sposób przyjazny dla dziecka i tak, aby przyspieszyć tempo rozwoju umysłowego? Praktyczne wskazówki dotyczące prowadzenia zajęć z dzieckiem zagrożonym ryzykiem nieprawidłowego rozwoju.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: WSTĘP: Co się zmieniło ostatnio w wychowaniu przedszkolnym, O niepokojach rodziców i nauczycieli odnonie do wychowania oraz kształcenia małych przedszkolaków, Dlaczego treści zawarte w kolejnych rozdziałach tej książki pomogą wspierać maluchy w rozwoju umysłowym i uczyć je tego, co jest potrzebne w domu i w przedszkolu, Kilka zdań o pakiecie zabawek edukacyjnych przeznaczonych dla maluchów.
Zawiera: Różnice indywidualne w rozoju psychoruchowym dzieci w drugim i w trzecim roku życia: mity i realia. O Oczekiwaniach, jakim musi sprostać maluch przekraczający próg przedszkola.
Zawiera: Problemy adaptacyjne maluchów przychodzących do przedszkola. W jaki sposób trzeba im pomóc w przystosowaniu się do przedszkola i zapewnić poczucie bezpieczeństwa.
Zawiera: Wspomaganie rozwoju umusłowego i kształtowanie ważnych umiejętności. Charakterystyka procesu uczenia się maluchów.
Zawiera: Dziecięca ciekawość i formy uczenia się preferowane przez maluchy. O zaletach grup różnowiekowych w wychowaniu przedszkolnym. Dlaczego warto i trzeba angażować starsze dzieci do zajęć z maluchami - praktyczne rady.
Zawiera: Wychowanie zamierzone i niezamierzone w domu i w przedszkolu. Także o karach i nagrodach w wychowaniu oraz groźnych skutkach złego posługiwania się nimi.
O konstruowaniu autorskich programów wychowania przedszkolnego. W jaki sposób treści zawarte w książce pomogą opracować taki program dla maluchów.
Zawiera: Jak wspierać maluchy w kształtowaniu własnego Ja i pomagać im poznać otoczenie.
Zawiera: Jakie przedmioty są potrzebne w kształtowaniu u dzieci własnego Ja i w pomaganiu im w poznawaniu otoczenia.
Zawiera: Zabawy, ćwiczenia oraz sytuacje zadaniowe pomagające maluchom kształtować własne Ja i poznawać otoczenie w przedszkolu i w domu.
Zawiera: Sytuacje i zabawy sprzyjające wdrażaniu do grzecznego zwracania się do innych oraz właściwego traktowania zwierząt i roślin.
Zawiera: Dziecięca zabawa procesem intensywnego uczenia się. O co trzeba zadbać, aby dzieci bawiły się mądrze i długo: Psychologiczne i pedagogiczne uwarunkowania dziecięcych zabaw, O zabawkach sprzyjających rozwojowi umysłowemu maluchów, Zabawy maluchów w domu i w przedszkolu: konkretne przykłady zajęć z maluchami.
Zawiera: Kształtowanie czynności samoobsługowych z uwzględnieniem możliwości maluchów (nakładanie i zdejmowanie odzieży, spożywanie posiłków, dbałość o czystość osobistą): O dzieciach siejących bałagan, Jak można temu zaradzić i czego trzeba się wystrzegać, kształtując czynności samoobsługowe maluchów, W jaki sposób maluchy uczą się czynności samoobsługowych i jak trzeba im w tym pomagać, Lista ważnych umiejętności i nawyków oraz metody kształtowania ich w przedszkolu i w domu.
Zawiera: Wspieranie dzieci w dostrzeganiu i korzystaniu z reguralności oraz przewidywaniu, co będzie dalej: Konieczność rozwijania u dzieci zdolności do wychwytywania prawidłowości i przekładania ich z jednej reprezentacji na drugą: O roli rytmów w porozumiewaniu się maluchów z dorosłymi i z dziećmi, Przedmioty potrzebne do wspomagania dzieci w dostrzeganiu reguralności i posługiwaniu się nimi, Sytuacje zadaniowe i zabawy, które pomagają maluchom dostrzec reguralności i korzystać z nich w poznawaniu i zmienianiu otoczenia.
Zawiera: Pomaganie dzieciom w łączeniu przyczyn ze skutkiem i przewidywaniu, co się może zdarzyć oraz jakie mogą być skutki własnego działania: Rozwój myślenia przyczynowo-skutkowego, ze szczególnym uwzględnieniem maluchów, Jak odpowiadać na pytania dzieci, czyli krótko o Pedagogice pytań, Przedmioty potrzebne do zadań i zabaw wspomagających dzieci w rozumowaniu przyczynowo-skutkowym, Sytuacje zadaniowe i zabawy, w trakcie których dorośli pomagają dzieciom wiązać przyczynę ze skutkiem i przewidywać, co się może zdarzyć.
Zawiera: Konieczność zaspokojenia potrzeby ruchu maluchów. Dbałość o ich zdrowie oraz rozwój sprawności ruchowej w przedszkolu i w domu: O zgubnych konsekwencjach lekceważenia potrzeby ruchu u dzieci w wychowaniu domowym i przedszkolnym, Ważniejsze prawidłowości i zakłócenia rozwoju sprawności ruchowej dzieci, O konieczności współpracy z rodzicami w zakresie wychowania zdrowotnego, Rozwijanie sprawności ruchowej oraz dbałość o zdrowie maluchów w placówkach wychowania przedszkolnego i wychowaniu domowym - praktyczne rady i propozycje zajęć.
Zawiera: Wspomaganie maluchów w skupianiu uwagi i w organizowaniu aktywności, tak aby lepiej radziły sobie w sytuacjach zadaniowych i w zabawie: Co wiadomo o rozwoju zdolności do skupiania uwagi i w organizowaniu działalności u maluchów, trochę starszych dzieci i dorosłych, Przedmioty potrzebne do zadań i zabaw sprzyjających skupianiu uwagi i coraz lepszemu organizowaniu swojej działalności, Wspomaganie dzieci w zabawach klockami, Ilustrowane opowiadania sposobem rozwijania u dzieci zdolności do skupiania uwagi, organizowania pola spostrzegawczego i rozpoznawania treści obrazków.
Zawiera: Wspomaganie maluchów w kształtowaniu umiejętności liczenia i ustalania, ile jest elementów po dodaniu lub zabraniu kilku obiektów: Jak dzieci uczą się liczyć i rachować, ze szczególnym uwzględniniem maluchów, Dlaczego umiejętności te są ważnym wyznacznikiem rozwoju umysłowego dzieci, Co jest potrzebne do kształtowania umiejętności liczenia i rachowania, Konkretne wskazówki do wspomagania dzieci w kształtowaniu umiejętności liczenia i rachowania oraz przykłady sytuacji zadaniowych i zabaw dla maluchów.
Zawiera: Wspieranie maluchów w słuchaniu muzyki i w śpiewaniu. Stymulowanie muzyką aktywności ruchowej: Krótko o rozwoju muzycznym dzieci oraz o ich aktywności ruchowej stymulowanej muzyką, Maluchy słuchają muzyki w domu i w przedszkolu, Zabawy ruchowe maluchów stymulowane muzyką, śpiewanie piosenek i muzykowanie.
Zawiera: Kształtowanie umiejętności ruchowych i społecznych maluchów poprzez zabawy rekomendowane w Metodzie Ruchu Rozwijającego: Krótko o Metodzie Ruchu Rozwijającego, Dlaczego warto stosować elementy tej metody na zajęciach z maluchami, W jaki sposób starsze dzieci i maluchy mogą współdziałać w ćwiczeniach i zabawach prowadzonych w konwencji ruchu rozwijającego - przykłady współnych zajęć.
Zawiera: Wspomaganie maluchów w sensownym łączeniu i grupowaniu obiektów: Co trzeba wiedzieć o rozwoju klasyfikacji u dzieci i dlaczego trzeba je w tym wspomagać, Przedmioty potrzebne do ćwiczeń i zabaw, Zabawy i ćwiczenia pomagające maluchom coraz precyzyjniej klasyfikować.
Zawiera: Wspomaganie maluchów w realizowaniu złożonej działalności: Jak pomagać dzieciom sprawniej korzystać z informacji, przekładając je z jednej reprezentacji na drugą, Wspomaganie dzieci w zakresie wypowiadania się w rysunku (bazgroty, głowonogi i pierwsze portrety ważnych osób), Jak dzieci rozpoznają barwy i nazywają kolory?, O zachowaniu rozsądku w tworzeniu kolorowego środowiska wychowawczego dzieci, Zabawy i ćwiczenia sprzyjające kształtowaniu umiejętności rozpoznawania i nazywania kolorów, O konieczności wspomagania maluchów w radzeniu sobie z utrudnieniami w realizowaniu zadań.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [95].
Zawiera: O programie ; Piosenka Klubu Animals ; Historia animaloterapii.
Zawiera: Co to jest dogoterapia i felinoterapia? ; Felinoterapia, czyli zajęcia terapeutyczne prowadzone z udziałem kotów.
Zawiera: Do kogo skierowane są zajęcia animaloterapii? ; Cele animaloterapii.
Zawiera: Zasady funkcjonowania Klubu Animals "Cztery łapy".
Zawiera: Metody, formy i zasady pracy wykorzystywane przy realizacji programu ; Współpraca z rodzicami i środowiskiem lokalnym.
Zawiera: Działania edukacyjne - treści programowe: Ja i zwierzęta - poznajmy się, dziecko poznaje siebie, dziecko i świat zwierząt.
Zawiera: Zabawy i ćwiczenia zmysłowe ze zwierzętami: poznaję siebie, poznaję nowego przyjaciela.
Zawiera: Zabawy naśladowcze ze zwierzątami.
Zawiera: Zabawy poznawcze z udziałem zwierząt: Poznajemy prawa zwierząt na podstawie Światowej Deklaracji Praw Zwierząt, Bawię się bezpiecznie - poznanie podstawowych zasad postępowania i zachowania się podczas kontaktu ze zwierzątami, "Co każdy człowiek wiedzieć powinien" - omówienie grupy pięciu swobód zwierząt, Pamiętaj! Nigdy tak nie należy robić! Pamiętaj! Tak należy zachowywać się podczas spotkania z psem. Zabawy, gry i konkursy, wydarzenia.
Zawiera: Przykładowe scenariusze zajęć z dogoterapii i felinoterapii.
Zawiera: Scenariusz I Przedszkolnej Wystawy Psów Pięknych i Najpiękniejszych 2006.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: TEORIA WOBEC ZAGŁADY. TEORIA WOBEC PRZESZŁOŚCI: Nauka - literatura - moralność. Teoria historii wobec Holocaustu (Historiografia, czyli Berela Langa teoria Zagłady. Literatura, czyli Haydena White'a teoria Zagłady. Moralność, czyli spotkanie). Literatura a historia, czyli czego (i jak) może szukać w literaturze zainteresowany przeszłością (Historia i literatura - kilka dystynkcji, Literatura jako zbiór faktów - historyk poszukuje zdarzeń, Literatura jako źródło myślenia - historyk poszukuje idei społecznych, Literatura jako składnik minionego świata - (nowy) historyk tropi ideologię, Ponownie moralność).
Zawiera: WOŁANIE, CZYLI DRUGA POŁOWA LAT OSIEMDZIESIĄTYCH: Lata 1987-1989 - próba syntezy, Dyskurs lat 1985-1989, Próba syntezy, Akt narracyjny jako anamnesis, W stronę reportażu.
Zawiera: OSWAJANIE ZAGŁADY. "POCZĄTEK" ANDRZEJA SZCZYPIORSKIEGO : Krytyce o narracji "Początku", Początek, ale czego?
Zawiera: CENA WZNIOSŁOŚCI. "ZAGŁADA" PIOTRA SZEWCA : Narracja "Zagłady" (Kim jest narrator "Zagłady"?, Jak autor doświadczył przeszłości, Wzniosłe doświadczenie przeszłości, Wyzwolony przez fotografię akt doświadczenia). Między historią a mitem (Nostalgia i wzniosłość, Mit contra historia, Zagłada suponowana, Zagłada według Piotra Szewca). Autotematyzm i Zagłada. "Umschlagplatz" Jarosława Marka Rymkiewicza (Ludzie - miejsca - idee. Preliminaria lekturowe - Powieść, czy świadectwo. Wprowadzenie do lektury, Postacie i powinności, Miejsca i rzeczy, Idee i problemy ogólne: totalitaryzm, teologia, naród, język), "Umschlagplatz" jako autotematyczna opowieść o Zagładzie (Czym jest autotematyzm?, "Umschlagplatz" a problem koherecji tekstu, Historia a literatura, Historia mentalności według Rymkiewicza, Autora uwagi na temat pisania, "Umschlagplatz" na tle prozatorskiej twórczości Rymkiewicza).
Zawiera: ROZPROSZENIE, CZYLI LATA DZIEWIĘĆDZIESIĄTE: LATA 1989-1999 - PRÓBA SYNTEZY (Przełom roku 1989, Przełom roku 1989 z perspektywy żydowskiej, Proza lat dziewięćdziesiątych wobec Holocaustu - próba syntezy, Głosy z zewnątrz. Fink - Akavia - Amiel, Długa pamięć Zagłady, Polska historiografia lat dziewięćdziesiątych wobec Zagłady).
Zawiera: INTERIORYZACJA ZAGŁADY : Interioryzacji odsłona pierwsza, czyli Zagłada jako efekt nowoczesności. "Nowoczesność i Zagłada" Zygmunta Baumana, Interioryzacji odsłona druga, czyli spór o "Czarne karty powstania", Interioryzacji odsłona trzecia, czyli spór wokół oświęcimskich krzyży, Dwie pamięci o Auschwitz.
Zawiera: REGIONALNE HISTORIE ZAGŁADY. "ŻYDZI PŁOCCY. DZIEJE I MARTYROLOGIA 1939-1945" JANA PRZEDPEŁSKIEGO (Regionalne historie Zagłady - dookreślenia, "Żydzi płoccy" jana Przedpełskiego jako przykład regionalnej historii Zagłady, Dobrzy polscy sąsiedzi, Epilog, czyli regionalne historie Zagłady w nowym tysiącleciu.
Zawiera: WOBEC NICOŚCI. "KAMIEŃ GRANICZNY" PIOTRA MATYWIECKIEGO (W stronę autobiografii, W stronę tradycji heideggerowskiej, W stronę języka, W stronę nicości, W stronę przeszłości, Głos wołającego na puszczy.
Zawiera: DZIECI HOLOCAUSTU WSPOMINAJĄ. PÓŹNE ŚWIADECTWA WILHELMA DICHTERA, MICHAŁA GŁOWIŃSKIEGO I ROMY LIGOCKIEJ : Między literaturą a wspomnieniem. "Koń Pana Boga" Wilhelma Dichtera, "Błysk pamięci". "Czarne sezony" Michała Głowińskiego, Odnajdywanie siebie. "Dziewczynka w czerwonym płaszczyku" Romy Ligockiej, Zagłada oczyma dziecka. Dziecięcy narrator wobec Holocaustu, Meandry ujawnienia.
Zawiera: Inny na opak, czyli o rewizjonizmie. "Tematy niebezpieczne" Dariusza Ratajczaka : Strategia "kozła ofiarnego", czyli casus Dariusza Ratajczaka, "Kłamstwo oświęcimskie" jako argument w sporze z postmodernizmem, Rewizjonizm jako wyzwanie dla konstruktywizmu, Zagłada jako podmiot wiary.
Zawiera: MIŁOŚĆ - JĘZYK - ZAGŁADA. "Tworki" Marka Bieńczyka : Romantyczna miłość a Zagłada, "Upojeni szczęściem, bogom podobni, śnili złoty sen o miłości, co wszystko zwycięża" [T102]. "Tworki" jako powieść fabularna o niespełnionej miłości, "Trzeba dać im wreszcie szansę wypełnienia całej linii, pełnego oddechu od marginesu, teraz kiedy już po wszystkim" [T7], Konsekwencje zastosowania romantycznego toposu, Teraz ja też się muszę zapisać. Na śmierć {T 185], "Przecież pan wie. Jej nie ma. Ona nie żyje" [T 180], "Tworki" jako powieść o kresie języka, "Toteż myślę, że właśnie po tych wykrzyknikach mogę podjechać niczym po szynach, po wąskich torach, magiczną kolejką w tamte okolice" [T 9], "Tworki" jako ponowoczesna opowieść o Zagładzie.
Zawiera: UHISTORYCZNIANIE I ODHISTORYCZNIANIE ZAGŁADY, CZYLI PROBLEMY HISTORYCZNEJ SYNTEZY HOLOCAUSTU. "WOJNA I OKUPACJA" TERESY PREKEROWEJ ORAZ "Z DZIEJÓW WIELKIEJ KATASTROFY NARODU ŻYDOWSKIEGO" MARIANA FUKSA : Połowa lat dziewięćdziesiątych jako zmiana formacji intelektualnej w polskiej historiografii, "Uhistorycznianie Zagłady", Zagłada jako całkowite zaskoczenie, czyli odhistorycznienie Zagłady, Poza dychotomie.
Zawiera: PORÓŻNIENIE CZYLI POCZĄTEK NOWEGO TYSIĄCLECIA : Lata 2000-2003 - próba syntezy, Proza lat 2000-2003 - rekonesans, Proza autobiograficzna a problem falsyfikatu, Historiografia lat 2000-2003.
Zawiera: Dwa głosy - dwa światy. "Z Auszwicu do Belsen" Mariana Pankowskiego oraz "Podzwonne dla dzwonnika" Gustawa Herlinga-Grudzińskiego, W świecie obozowej groteski, Chrystianizowanie Zagłady.
Zawiera: Historia contra literatura, Polacy contra Polacy. "Sąsiedzi" Jana Tomasza Grossa: Opus (Przed "Sasiadami", Wprowadzenie, Źródła, Zanim spalono stodołę, Sprawcy, Zbrodnia, Refleksje, Wezwanie), Debata ("Sąsiedzi" - pierwsze trudności lekturowe, Szarota vs Gross - inauguracja, "Obiektywni" historycy vs Gross, Strzembosz vs Gross, Śledztwo Instytutu Pamięci Narodowej, "Argumentum ad metum czyli język lęku - Nowak, Pająk, Niekrasz, Obrońcy Grossa, Inne wątki debaty.
Zawiera: Zakończenie, czyli o książkach, które mogłyby jeszcze zostać napisane.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.295-[305]
Zawiera: Transformacja ustrojowa a potrzeby edukacyjne w Polsce po 1989 roku ; Oblicza kryzysu systemu edukacji w Polsce ; Poszukiwanie rozwiązań. Zmiany w systemie edukacji po 1989 roku: kierowane, spontaniczne.
Zawiera: Szkoły niepubliczne i ich rola w systemie edukacji w Polsce po 1989 roku ; Szkoły publiczne i niepubliczne. Innowacje i eksperymenty pedagoiczne ; Szkoły niepubliczne w Polsce po 1989 roku ; Szkolnictwo niepubliczne jako przedmiot badań.
Zawiera: Charakterystyka badań: problemy i metody badawcze, przebieg badań.
Zawiera: Szkoły autorskie i ich twórcy: dylematy terminologiczne, kryteria doboru szkół autorskich i ich twórców.
Zawiera: Autorska Szkoła Samorozwoju ASSA we Wrocławiu: twórcy i historia powstania, idee podstawowe ASSA, samorozwój i wolność, sytuacje dla samorozwoju.
Zawiera: Wrocławska Szkoła Przyszłości: historia placówki i jej twórca, idea szkoły, wyobraźnia i ekologia, metoda pracy, projektowane okazje edukacyjne ; Program nauczania - system treściowej organizacji edukacji szkolnej ; Organizacja procesu nauczania. Czas zadaniowy, warsztatowy, otwarty.
ISpołeczne Liceum Ogólnokształcące "Bednarska" w Warszawie: historia szkoły, jej twórca, idea, demokracja i elitarność, program i organizacja zajęć.
Zawiera: Szkoła Stowarzyszenia Kultury i Edukacji w Warszawie: historia szkoły i jej twórca, idee podstawowe, podmiotowość i kultura, metoda i program, organizacja zajęć.
Zawiera: Ogólnokształcące Liceum Programów Indywidualnych w Gdańsku: historia szkoły i jej twórca, ida szkoły - indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne uczniów, metoda, program i organizacja zajęć.
Zawiera: I SPołeczna Szkoła Podstawowoa STO na Polankach w Gdańsku: historia szkoły i jej twórca, idea szkoły - podmiotowość - samorealizacja - rozwój, program i organizacja procesu nauczania, ocenianie.
Zawiera: Społeczne Liceum Ogólnokształcące Poltech w Toruniu: program nauczania i wychowania, szkoły konserwatywna i surowa, "Statut", "Pryncypia" i regulamin społeczności szkolnej.
Zawiera: Wizja siebie, człowieka i świata w koncpcjach badanych twórców szkół ; Kim jestem; Jaki jest sens mojego życia? Analiza tożsamości indywidualnej i poczucia sensu życia badanych twórców szkół autorskich ; "Nie wiem, kim jestem". Próba uniknięcia odpowiedzi ; "Kiedy miałem 12 lat...". Biograficzno-historyczne wątki budowania tożsamości indywidualnej.
Zawiera: "Wieczne szukanie" ; Metafora drogi w odpowiedzi na pytanie "Kim jestem?" ; "Sens mojego życia to..." - próby opisu, nazywania, tworzenie konkretnych odpowiedzi ; Sokrates, Kant, Fromm, Maslow i inni - koncepcje filozoficzne, psychologiczne i społeczne a sens życia ; "Ta szkoła to sens mojego życia".
"Szkoła jak świat" - przyczyny, sens, cel powołania własnej szkoły ; "Szkoła w Polsce przed 1989 rokiem była niedobrą instytucją" - niezadowolenie z rzeczywistości i stanu oświaty jako źródło własnej koncepcji szkoły ; "To było nasze widzenie świata" - znaczenie zespołu w początkowej tworzenia szkoły ; "Stwarzam świat" - szkoła jako substytut tworzenia świata: kreacyjna, demiurgiczna rola autora koncepcji szkoły.
Zawiera: Wizja człowieka i rzeczywistości, do której ma przygotować szkoła ; Wizje człowieka - wychowawcy i wychowanka w koncepcjach twórców szkół autorskich: "Uczeń ma być taki jak ja!" ; "Nie należy tworzyć wizji człowieka" - odrzucenie, rezygnacja z wizji ucznia i nauczyciela ; Oczekiwania wobec uczniów i nauczycieli.
Wizja rzeczywistości, do której edukacja ma przygotowywać uczniów - "Zrobić to o czym da się pomysleć" - tworzenie trafnych utopii ; Jak rzeczywistość czy jaki człowiek?
Zawiera: "Wartości nadają sens" = poglądy twórców szkół autorskich na temat systemów hierarchii i konkretnych wartości ; Wartości najwazniejsze, systemy i hierarchie wartości: co to jest wartość, charakterystyka wartości; Hierarchie wartości i obawy z nimi związane.
Zawiera: "Ten kontekst nie ułatwia mówienia o transcendencji" - transcendencja, religia, Bóg i ich znaczenie w życiu respondentów ; Materia - pomiędzy rozwojem a ograniczeniami ; Znaczenie spraw materialnych w życiu osobistym autorów ; Kontrowersje wokół "szkoły ubogiej" ; "Trzeba wychowywać ludzi, którzy są twórcami" ; Twórczość, sztuka, wyobraźnia - ich znaczenie w edukacji i życiu osobistym respondentów ; "Marzę, żeby zamieszkac na wsi" - poglądy związane z przyrodą, ekologią i uprawianiem sportu ; Naród, państwo, społeczeństwo i... ; "Z pojęciem naród wiążą mi się bardzo negatywne i bardzo pozytywne emocje" ; Stosunek autorów do pojęcia narodu i patriotyzmu ; "Myśląc państwo, odczuwam także ambiwalencję ; "Społeczeństwo - pojęcie neutralne aksjologicznie?" ; O demokracji entuzjastycznie i sceptycznie ; "Polityka nie może mieć żadnego związku ze szkołą" ; Polska, Europa, świat - przynależność i obcość ; "Inspiracja tak, naśladownictwo nie". Znaczenie wzorów osobowych w zyciu respondentów i ich uczniów ; "Świat jest czymś więcej niż przedmiotem badań naukowych" - poznawalność świata, problemy epistemologiczne.
Zawiera: Szkoła autorska jako realizacja wizji edukacyjnych ; "Odpowiedź na pytanie kim jest człowiek? była podstawą koncepcji edukacyjnej szkoły" - idea podstawowa szkoły i jej źródła w opiniach respondentów i ich uczniów ; Świat jest czymś więcej niż przedmiotem badań naukowych" - poznawalność epistemologiczna.
Zawiera: Szkoła autorska jako realizacja wizji edukacyjnych ; "Odpowiedź na pytanie kim jest człowiek? była podstawą koncepcji edukacyjnej szkoły" ; Idea podstawoa szkoły i jej źródła w opiniach respondentów ; Zakładanie ogrodów i konstruowanie zegarów ; Idee podstawowe szkoły, etapy i sposoby wprowadzania ich w życie ; "Najpierw była idea, byli ludzie, a dopiero później..." - konflikty i kryzysy związane z realizacją idei szkoły ; "Ten dom stał się domem naszej szkoły" - problemy materialne a realizacja idei szkoły ; Teraźniejszość i przyszłość koncepcji szkoły.
Zawiera: 0. Proszę państwa ta koncepcja jest taka i tutaj macie wolny wybór. Udział uczniów, nauczycieli, rodziców, władz lokalnych i oswiatowych w tworzeniu i realizacji koncepcji szkoły.
Zawiera: "Mam nadzieję, że one tworzą jakąś konsekwentną całość" - metody wychowania i nauczania stosowane w badanych szkołąch autorskich - kontrola i ocena wyników nauczania, relacja uczeń - nauczyciel. Pomiędzy mistrzem a partnerem ; Programy nauczania, interpretacje, innowacje, eksperymenty ; Organizacja procesu nauczania - system klasowo-lekcyjny, czy...? ; Badanie efektywności szkoły ; Dyrektor, konsultant, straznik idei - rola twórcy szkoły obecnie i w przyszłości.
Zawiera: "To może być laboratorium zmiany oświaty". Znaczenie szkół autorskich w polskim systemie edukacji ; "To system edukacji powinien mieć wpływ na społeczeństwo i państwo" - wpływ społeczeństwa, państwa na system edukacji w Polsce.
Zawiera: Taki system jakie społeczństwo? - stosunek respondentów do publicznego systemu edukacji i dotychczasowych prób jego reformowania w Polsce.
Zawiera: 0. Szkoły biepubliczne są bardzo różne - stosunek respondentów do niepublicznego sektora edukacji.
Zawiera: Czerpiemy jak ze źródła - stosunek respondentów do tradycyjnych szkół alternatywnych.
Zawiera: Kontakty i współpraca ze środowiskiem zewnętrznym iui innymi szkołami autorskimi.
Zawiera: Dalismy wiatru w skrzydła pionierom - rola twórców szkół autorskich i ich szkół we współczesnym systemie oświaty w Polsce.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: "Absolwent" ; "Agatha" ; "Akademia policyjna" ; "Amerykański wilkołak w Londynie" ; "Amerykański wojownik" ; "Android" ; "Annie Hall" ; "Anzio" ; "Arystokoty" ; "Atak na żelazne wybrzeże" ; "Atomowa glina" ; "Autor! Autor!" ; "Autostopowicz" ; "Avanty!" ; "Bananowy czubek" ; "Ben Hur" ; "Benji" ; "Bez szans" ; "Biblia" ; "Bierz forsę i w nogi" ; "Bilitis" ; "Bitwa o Ardeny" : "Blaszany bębenek" ; "Bliźniak" ; "Bluff Coogana" ; "Błahostka" ; "Błękitna laguna" ; "Błękitne Hawaje" ; "Bolero" ; "Bonnie i Clyde" ; "Brat Słońce, siostra Księżyc" ; "Brazylia" ; "Bronco Billy" ; "Brudny Harry" ; "Bullitt" ; Buntownik bez powodu" ; "Caligula" ; Cały ja" ; "Carmen" ; "Carrie" ; "Casablanca" ; "Casanova" ; "Ciemny kryształ" ; Cleopatra Jones" ; "Conan Barbarzyńca" ; "Cyd" ; "Czarny tulipan" ; "Czarownice z Eastwick" ; "Czerwona gorączka" ; " Czerwona Sonia" ; "Człowiek terminal" ; "Człowiek ucieka" ; Człowiek z blizną" ; "Człowiek zwany koniem" ; "Czterdzieści osiem godzin" ; "Czwarty protokół" ; "Dajcie mi głowę Alfreda Garcii" ; "Dama zniknęła" ; "Dawno temu na Dzikim Zachodzie" ; "Decameron" ; D"Delta force" ; "Diabelskie nasienie" ; "Diabły" ; Diamenty są na zawsze" ; "Dirty dancing" ; "Diuna" ; "Doktor No" ; "Doktor Strangelove, czyli jak przestałem się martwić i pokochałem bombę" ; "Doktor Żywago" ; "Dom" ; "Donosiciel" ; "Dotknięcie meduzy" ; "Drakula" ; "Drapieżca" ; "Duch" ; "Dumbo" ; "2001: odyseja kosmiczna" ; "Dwa tysiące dziesięć 2010" ; "Dwadzieścia tysięcy mil podmorskiej żeglugi" ; "Dyliżans" ; Dziesiątka" ; "Dziesięcioro przykazań" ; "Dziesięć minut po północy" ; "Dziewięć i pół tygodnia" ; Dzikie koty" ; "Egzorcysta" ; "Eksperyment filadelfijski" ; "Elita zabójców" ; "Emmanuelle" ; "Erendira" ; "Excalibur" ; "Faza IV" ; "Flashdance" ; "Fort Apaczów" ; "Francuski łącznik" ; " Gliniarz z Beverly Hills" ; "Głębia" ; "Golfiarze" ; "Goldfinger" ; "Good morning, Vietnam" ; "Goonies" ; "Gorzkie żniwa"; "Gremliny" ; "Greystoke - legenda Tarzana" ; "Gułag" ; "Hair" ; "Halloween" ; "Hanna i jej siostry" ; "Historia świata - część I" ; "Imperium Słońca" ; "Inaczej niż w raju" ; "Interkosmos" ; "Inwazja" ; "Inwazja porywaczy ciał" ; "Jak zabić starszą panią" ; "Jankesi" ; "Jaskiniowiec" ; "Jezus Chrystus Superstar" ; "Jeżeli..." ; "Kabaret" ; "Kapuś" ; "Karate kid" ; "Kawalerzyści" ; "Kim jest ta dziewczyna?" ; "King Kong" ; "Kleopatra" ; "Klub raj" ; "Kobieta i mężczyzna" ; "Kobieta publiczna" ; Kobieta w czerwieni" ; "Kobra" ; "Kochanek lady Chatterley" ; "Kokon" ; "Kolarze" ; "Kolor purpury" ; "Kopciuszek" ; "Koszmar na ulicy Wiązów" ; "Król komedii" ; "Królewna Śnieżka" ; "Królik Bugs i kaczor Daffy" ; "Krull" ; "Książę miasta" ; "Kto wrobił królika Rogera" ; "Kwiat tysiąca i jednej nocy" ; "Lassiter" ; "Latarniowiec" ; "Lawrence z Arabii" ; "Lenny" ; "Lina" ; "Listonosz zawsze dzwoni dwa razy" ; "Lody na patyku" ; "Looker" ; "Lotnik" ; "Lśnienie" ; łapać tego ptaka" ; "Łowca Androidów" ; "Łowca jeleni" ; "Łowcy skalpów" ; "Mały książę" ; "Manhattan" ; "Margines" ; "Martwa strefa" ; "MASH" ; "Mechaniczna pomarańcza" ; "Meteor" ; "Miasto w ogniu" ; "Midnight express" ; "Miejsca w sercu" ; "Miliony Brewstera" ; "Miłość i śmierć" ; "Miłość w Niemczech" ; "Mistrz" ; "Mniej niż zero" ; "Moonraker" ; "Morderczy projekt" ; "Morderstwo w Orient Ekspresie" ; "Moskwa pod Hussonem" ; "Mój własny wróg" ; "Mściciele z klasztoru Shaolin" ; "Na szczycie" ; "Na wschód od Edenu" : "Najważniejsze to kochać" ;" Największa historia kiedykolwiek opowiedziana" ; "Nasz człowiek Flint" ; "Nauczyciele" ; "Navajo Joe" ; "Nazywają mnie Trinita" ; "Nie oglądasz się teraz" ; "Niebieski Max" ; "Niebiosa mogą poczekać" : 'Niepotrzebni mogą odejść" ; "Niznośna lekkość bytu" ; "Nigdy nie mów nigdy" ; "Noc zywych trupów" ;"Nocne sokoły" ; "Nocny kowboj" ; "Nocny portier" ; "Nostalgia" ; "Obywatel Kane" ; "Od dziewiatej do piatej" ; "Odległy ląd" ; "Ofiara" : 'Oficer i dżentelmen" ; "Ojciec chrzestny" ; Oko za oko" ; "Okręt" ; "Omen" ; "Opętanie" ; "Opowieści niemoralne" ; "Orzeł wylądował" ; "Ostatnie tango w Paryżu" ; "Ośmiorniczka" ; "Pat Garret i Billy Kid" ; "Patton" ; "Pechowa Elektra Glide" ; "Pęknięte lustro" ; "Piątek trzynastego" ; "Pierwszorzędne cięcie" ; "Pieskie popołudnie" ; "Pieśń o Bernadetcie" ; "Pięści ze stali" ; "Piknik pod wiszącą skałą" ; "Pinokio" ; "Piorun kulisty" ; "Piotruś pan" ; "Planeta małp" : 'Plusk"; "Płonące siodła" ; "Pocałunek kobiety pajaka" ; "Pocisk pancerny" ; "Pod ostrzałem" ; "Pogromcy duchów" : "Pokuta" : "Pola śmierci" ; "Porozmawiajmy o kobietach" ; "Posłaniec" ; "Pozdrowienia z Rosji" ; "Pół party" ; "Protokół" ; "Przejazd Cassandry" ; "Przybysz" ; "Przyjęcie" ;"Psychoza" ; "Pułapka" ; "Punkt zapłonu" ; "Quo vadis?" ; "Ragtime" ; "Rambo" ; "Restauracja Alicji" ; "Rio Bravo" ; "Robocop"; "Rocky"; " Rok smoka" ; "Rollerball" ; "Rozbitkowie" ; "Rozpaczliwie szukając" ; "Różowa pantera" ; "Rumble fish" ; "Rydwany ognia" ; "Ryzykant" ; "Ryzykowny interes" ; "Rzeka czerwona" ; "Salamandra" ; "Samotny wilk Mcquade" ; "Sąsiedzi" ; "Serce to samotny myśliwy" ; "Sfinks" : Shalako" ; 'Siedmiu wspaniałych" ; "Silkwood" ; "Skanerzy" ; "Skłóceni z zyciem" ; "Skrajności" ; "Skrzypek na dachu" ; "Sława" ; "Smokey i bandyta" ; "Spartakus" : 'Sprawa Sharky'ego" ; "Stacja polarna" ; "Strefa mroku" ; "Strzelaj żeby zabić" ; "Sukces jest najlepszą zemstą" ; "Supergirl" ; "Superman" ; "Szalony Max" ; "Szmaragdowy las" : "Szpiedzy jak my" : "Szpieg, który mnie kochał" ; "Śmierć na Nilu" ; " Śmiertelny pościg" ; "Śpioch" ; "Świadek" ; "Taksówkarz" ; "Tepepa"; "Teresa" ; "To coś" ; "To wspaniałe życie" ; "Tommy" ; "Top gun" ; "Towarzystwo wilków" ; "Tron" ; "Trzecia dziesięć do Yumy" ; "Trzy godziny" ; "Trzydzieści dziewięć kroków" ; "Tysiąc dziewięćset osiemdziesiąt cztery 1984" ; "Ucieczka Logana" ; "Ucieczka na górę czarownic" ; "Ucieczka w sen" ; "Ucieczka z Alcatraz" ; "Ucieczka z Sobiboru" ; "Uciekający pociąg" ; "Układ" ; "Upadek domu Usherów" ; "Upadły anioł" ; "Upiór w raju" ; "Uwolnienie" ; "W krzywym zwierciadle" ; "W obliczu śmierci" ; "W 80 dni dookoła swiata" ; "W samo południe" ; "W stroju do zabijania" ; "Wariatka" ; "Wariatka" ; "Weekand Ostermana" ; "Wejście smoka" ; "Wesołych świąt, panie Lawrence" ; "West side story" ; "Wielka przygoda" : "Wielki e nadzieje" ; "Wilk i zając" ; "Willow" ; "Władca Skalnej Doliny" ; "Włamywacz" ; "Wrota niebios" ; "Wrzesień" ; "Wszyscy ludzie prezydenta" ; "Wszystko co zawsze chciałeś wiedzieć o seksie, ale nigdy nie ośmieliłeś się pytać" ; "Wściekłość" ; "Wściekły byk" ; "Wybór Zofii" ; "Wybrzeże Moskitów" ; "Wycie" ; "Wysokie ryzyko" ; "Wystrzał" ; "Wyścig cannonball" ; "Wyznania myjącego okna" ; "Wzgórze rozdartych serc" ; "Yentl" ; "Youngblood" ; "Za garść dolarów" ; "Zabójcza broń" ; "Zacząć jeszcze raz" ; "Zaginiony w akcji" ; "Zagubiony patrol" ; "Zakochać się" : 'Zamordowany na śmierć" ; "Zapaść" ; "Zbrodnie namiętności" ; "Złoto dla zuchwałych" ; 'Żaby" ; "Żar ciała" ; "Żądło" ; "Żądło II" ; "Żądza śmierci" ; "Żelazny krzyż" ; "Żółta łódź podwodna" ; "Żyj i pozwól żyć" ; "Żyjesz tylko dwa razy".
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej